לפני שאתם משקיעים בחו"ל כדאי שתכירו את כל הסיכונים

השקעה בנדל"ן בחו"ל הפכה ובצדק לחלומם של ישראלים רבים, אלא שלפני שנכנסים אל התחום באופן אקטיבי חשוב להכיר את הסיכונים ואת הדרכים להגיע להשקעה בטוחה

בלוקים של בניינים
כאשר משקיעים בנדל"ן בחו"ל חשוב לדעת את כל הסיכונים הכרוכים בכך.

יוקר המחייה בישראל והצורך בהשקעות חכמות ומניבות, הוביל ישראלים רבים לפנות אל שוק הנדל"ן בחו"ל. ואכן, ממבט ראשון מדובר בחשיבה נכונה ורווחית. במרחק של מספר שעות טיסה, נמצאים יעדים נחשקים שמהווים קרקע איכותית למשקיעים – ומאפשרים לרכוש דירה להשקעה וליהנות מהרווחים. עם זאת, כל השקעה מחייבת תכנון מקדים, וכשמדובר על נדלן בחו"ל סיכונים הם אספקט שחובה לחשוב עליו. 

נדלן בחו"ל סיכונים ומכשולים – ממה צריך להיזהר?

משקיעים פרטיים רבים מגיעים אל התחום ללא רקע נדרש, גם אם כבר רכשו מספר נכסים בישראל. מאחר שבמקרה של נדלן בחו"ל סיכונים רבים עלולים להגיע באופן בלתי צפוי, חשוב להבין את הפוטנציאל ולהיערך אליו בהתאם:

  • הנכס – אתם מזהים דירה שנראית טוב על הנייר, ונדרשים לה רק מספר תיקונים קטנים. האם זה באמת המצב? בישראל ייתכן שתדעו להעריך את העלויות הפוטנציאליות, אבל עבור נכס בחו"ל אתם עשויים לגלות שההוצאות עולות על הרווחים.
  • האזור – עד כמה אתם באמת מכירים את האזור? אנשי שיווק ממולחים יכולים להציג בפניכם יתרונות רבים של אזור שלמעשה לא כדאי להשקיע בו, ולכן ללא ליווי מקצועי אתם עלולים להפסיד כסף.
  • השוכרים – כשמדובר על נדלן בחו"ל סיכונים נפוצים קשורים לשוכרים. כשאתם נמצאים בארץ ומלווים את התהליך מרחוק, קל לטעות בשוכרים שתבחרו, לגלות שהם לא עומדים בתנאים הנדרשים, ולשלם סכומים משמעותיים על נזקים. 

אז מה עושים?

כשמדובר על נדלן בחו"ל סיכונים הם ללא ספק חלק מהמשחק, אבל קיימות דרכים רבות באמצעותן תוכלו להגן על כספכם. העיקרית שבהן היא הסתמכות על ליווי של גורם מקצועי, בעל ניסיון והיכרות עם האזור ועם הרגולציות, כמו גם עם פרויקטים מומלצים (יורופה נדל"ן לדוגמה). גורם כזה יכול ללמוד את ההעדפות שלכם, לנתח את היתרונות אל מול הסיכונים, לשדך ביניכם לבין העסקה המשתלמת ובמקרים מסוימים גם להתנהל בפועל מול השוכרים שתיקחו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *