כמה דברים שלא ידעתם על מזרון יוגה

תרגול יוגה עוזר לבריאות, לריכוז ולמצב הרוח, אבל לפני שמתחילים כדאי לבחור את המזרון המתאים. אז מה חשוב לדעת על מזרון יוגה ואיך בוחרים את האחד שילווה אתכם?

לאט אבל בהתמדה, הפכה היוגה לבחירה המובילה בקרב יותר ויותר אנשים שמייחסים משמעות לאורח חיים בריא. מאחר שקיימים סוגי יוגה שונים, כל מתאמן יכול למצוא את הסוג שמתאים לצרכים שלו. החל מאשטנגה, שמתאימה למי שמחפשים אימונים אינטנסיביים ששמים דגש על גמישות, ועד לביקראם יוגה שמבוצעת בחדרים מחוממים. ועם זאת, שנייה לפני שאתם ניגשים לתנוחה הראשונה, כדאי לעצור וללמוד כמה עובדות על החבר החדש שלכם – מזרן היוגה. 

מזרן יוגה הוא אחת מהרכישות של כל מתרגל, אבל רבים מאיתנו רוכשים את המזרון הראשון שראינו מבלי לעצור ולהבין מה באמת מתאים לנו. אם בעבר קשה היה ליהנות ממבחר בעולם מזרני היוגה, כיום קל להתבלבל מול ההיצע הרחב. רוצים לקנות חכם? אלה הדברים העיקריים שיעזרו לכם למצוא מזרון יוגה שישמש אתכם לאורך זמן:

הרכות חשובה לכם? בחרו במזרן עבה

מזרון יוגה עבה
הגודל כן קובע

חלק מהמתאמנים אוהבים להרגיש את המשטח שעליו הם מתאמנים, ואילו אחרים מעדיפים מזרון יוגה שיעניק להם תמיכה וימנע כאבים. קיימים מזרני יוגה במגוון רמות עובי, ואם אתם שייכים לסוג המתאמנים השני – בחרו מזרן יוגה עבה. חשוב רק לזכור, שמזרן יוגה עבה מדי עלול לפגום בתחושת היציבות אצל חלק מהמתאמנים. כך שאם אתם מתלבטים, העדיפו מזרון יוגה בעל רמת עובי ממוצעת. 

מדוע קיימים מזרונים במרקמים שונים?

מזרוני יוגה
בחרו נכון

אימון ספורט על גבי כל משטח שמונח על הרצפה, עלול לגרום לכם להחליק ולהתקשות בייצוב הגוף. מסיבה זו תוכלו למצוא מזרוני יוגה במרקמים שונים, שמיועדים לעזור להתמודד עם הבעיה. בחלק מהמקרים המזרון יהיה דביק בחלקו התחתון, על מנת להיצמד לרצפה ביעילות רבה יותר. במזרונים אחרים תגלו חלק עליון מחוספס, שאמור לעזור לכם באיזון במהלך התרגולים. מזרון יוגה חלק יתגלה כנראה בתור המאתגר מכולם, בייחוד אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום.

גם מזרון יוגה חשוב לנקות

נוסף לעובדה שאנחנו מזיעים במהלך האימון, מזרון יוגה מלוכלך עלול להפוך לפחות דביק ולכן להחליק יותר על גבי הרצפה. מרגישים שהמזרון כבר לא עוזר לכם לשמור על יציבות כמו פעם? כדאי לנקות אותו לפני האימון הבא.

למה קיים טווח מחירים רחב כל כך?

מזרון ליוגה
על איכות משלמים

מעבר למרקמים ולעיצובים השונים, שמשפיעים על העלויות, קיים גם הבדל במחירים שהוא נגזרת של החומר ממנו המזרון עשוי. מזרון יוגה זול יהיה לרוב מ-PVC, ולכן מדובר בהמלצת הרכישה עבור מתאמנים מתחילים שעדיין מתקשים לדעת כמה זמן ישקיעו באימון. מי שרוצים להשקיע יותר או יודעים שהם צפויים להתאמן לעתים קרובות, יעדיפו כנראה מזרן TPE, שנחשב ליציב ועמיד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *